Sportuojantys žmonės jaučiasi energingesni, turintys didesnį produktyvumą kasdieniuose darbuose, tačiau pernelyg aktyviai sportuodami galime sulaukti priešingų padarinių. Kaip suvokti kada sumažinti treniruočių krūvį ar pakeisti treniravimosi metodiką

Kiekvienas aktyviai sportuojantis ir siekiantis rezultato yra pajutęs nuovargį.

Nuovargis: tai normalus atsakas organizmui po didelio fizinio krūvio. Tai yra laikinas darbingumo sumažėjimas pasireiškiantis silpnumu, suglebimu, sumažėjusiu noru sportuoti, kuris pailsėjus praeina. Po treniruotės, atsistatymo periodu, vyksta superkompensacijos dėsnis, po kurio organizmas įgyja potencialą atlikti dar didesnį fizinį krūvį, negu turėjome praeitoje treniruotėje. Todėl labai svarbus fizinio krūvio didėjimo laipsniškumas, reguliarios treniruotės, optimalus miegas ir subalansuota pilnavertė mityba.

Jei sportuojame siekiant rezultato, o pastovumo nėra atsistatymo režime, tuomet atsiranda didelė tikimybė persitreniruoti.

Persitreniravimas yra blogas etapas, kuriuo metu centrinėje nervų sistemoje pasireiškia sutrikimai dėl per didelių krūvių. Sportininkas gali dar nieko nejausti, bet rezultatai negerėja arba net pradeda blogėti.

8 persitreniravimo simptomai:

• Sumažėjęs entuziazmas, nenoras sportuoti
• Prastas susikoncentravimas treniruotės metu
• Treniruotėse atliekamų pratimų svoris ar fizinis krūvis neprogresuoja jau ilgesnį laiką
• Padidėjęs širdies ritmo dažnis treniruotėse ir poilsio metu
• Pablogėjęs apetitas
• Jaučiate skausmus sąnariuose
• Bendra savijauta yra prastesnė negu įprastai. Galbūt jūs jau miegate daugiau negu įprastai, tačiau vis tiek jaučiatės pavargę
• Netgi kai jūs jaučiatės pavargę, jūs sunkiai užmiegate, sapnuojate nesąmoningus sapnus, o pabudę naktį negalite užmigti

Kaip išvengti persitreniravimo?

• Kai tik pajaučiate tam tikrus simptomus, iš karto skirkite laiko poilsiui. Jei privalu eiti į sporto salę, tai vietoj treniruotės su svoriais, pasirinkite: volavimą su masažiniu volu, tempimo pratimus ar ‘’cardio’’ treniruoklį.

• Pasirinkite sau mažiau įprastą treniravimosi ar fizinio aktyvumo būdą: plaukiojimą, slidinėjimą, važinėjimąsi dviračiu gryname ore ar tiesiog atsipalaidavimą pirtyje.

• Jeigu simptomai išlieka, tai siūlyčiau 7 dienas pailsėti nuo sporto. Po savaitės poilsio simptomams nepraėjus, tai gali reikšti rimtesnius sutrikimus. Nepersitempkite ir likite sveiki!