Moterys nuolatos trokšta būti lieknesnės: tai per storos kojos, tai atsikišęs pilvukas ir daugelis kitų galvos skausmų dailiajai lyčiai neduoda ramybės. Vis dėlto pasiryžus keisti situaciją ir siekti dailesnės figūros ilgainiui išblėsta motyvacija, ima stigti valios ir norai bei tikslai greitai pamirštami.

Kodėl taip atsitinka?

Dažniausiai moterys imasi iniciatyvos pasikliaudamos savo turimomis žiniomis, kurios ne visada būna teisingos. Nereguliari mityba, netinkamai pasirinkti maisto produktai, per mažas aktyvumas – visi šie veiksniai gali pakišti koją ir atimti norą stengtis. Asmeninis treneris Vidmantas Čiūta pasakoja, su kokiomis problemomis susiduria moterys siekdamos dailių kūno linijų ir kaip reikia tikslingai žengti link šio tikslo.
„Apie 80 proc. moterų, besikreipiančių į mane, yra nepatenkintos savo kūno linijomis. Visgi, retas atvejis, kada klientės nori priaugti šiek tiek raumenų tam tikrose kūno vietose. Dauguma moterų trokšta sumažinti riebalinį sluoksnį arba sustangrinti kūną. Taigi, taip pirmiausia išsiaiškiname pagrindinius siekius ir vėliau imamės jų įgyvendinimo“, – sako V. Čiūta.

Nuo ko pradėti, kad nesukluptum?

Anot trenerio, pirmiausia būtina nusistatyti vieną aiškų tikslą, kuris kiekvieną dieną vestų į priekį ir akivaizdžiai parodytų kasdienių įpročių klaidas, kurias būtina taisyti. „Svarbiausia yra neužsibrėžti per didelių tikslų, kuriems reikia labai daug laiko. Dažnai rezultatų norisi iš karto, todėl reikia pradėti nuo mažesnių norų, pavyzdžiui, geresnė savijauta ar sutvirtėję raumenys. Be abejo, siekiant viso to efektyviausia motyvacija – nuolatinis palaikymas ir priežiūra. Tokiu būdu su klientais tampame draugais, kadangi nuolat domiuosi ką jie valgo, kaip jaučiasi, su kokiomis problemomis susiduria ir, žinoma, jei iškyla problemų padedu jas išspręsti. Taip pat galima pradėti pokyčius nuo konkretesnių ir dar mažesnių tikslų, kurie palaipsniui veda prie didelių pokyčių. Pavyzdžiui, mėnesiui visiškai atsisakyti saldumynų ir miltinių patiekalų, leidžiant sau kartą per savaitę „nusidėti“. Pamatysite, po mėnesio ir savo apimtis pasimatuoti nebebus taip baisu, o akivaizdūs rezultatai skatins stengtis ir dar sekantį mėnesį. Be to, svarbu nepamiršti, kad svarstyklės neparodo tikrojo rezultato, norint pastebėti konkrečius pasiekimus, reikia matuotis apimtis“, – moterims pataria treneris.

Kantriems – užtikrinti rezultatai

Kad ir kaip apmaudu, tačiau net dedant visas įmanomas pastangas, pokyčiai iškart neateis. Pasak trenerio, pirmiausia imantis kartu su klientu siekti tikslų, būtina susipažinti su jo fizine sveikatos būkle, tikslais, problemomis ir kitais svarbiais aspektais. „Po pokalbio bei kūno analizės, pratimų pagalba išsiaiškinu, kokia veikla padėtų greičiausiai pasiekti išsikeltą tikslą. Vėliau, viską individualiai išsiaiškinus paruošiu planus. Be abejo, kiekviena programa yra individuali, kadangi kiekvienas organizmas skirtingas. Pavyzdžiui, vieni netoleruoja pieno produktų, kiti dėl sveikatos sutrikimų priversti riboti fizinę veiklą ir t.t…

Kokias klaidas dažniausiai daro moterys?

Blogiausia, kad jos įsikala sugalvotas taisykles: nevalgyti po šešių, nedirbti sporto salėje su svoriais, moteriai nereikia raumenų, būtina nuolat kuo mažiau valgyti, badavimo dienos padės sulieknėti ir panašiai. Kiekvienas turi tam tikrų poreikių, tam tikrą gyvenimo ritmą, todėl nėra vienos taisyklės kaip ir ką visiems vertėtų daryti. Kaip minėjau, tai priklauso nuo paties žmogaus. Vis dėlto pripažinsiu, jog iš esmės moterims yra sunkiau nei vyrams, kadangi jų fiziologija yra kiek kitokia, o hormonų svyravimai daro didelę įtaką jų nuotaikai bei elgesiui. Nors moterys yra labiau linkusios į „pyragėlį prie kavos“, tas smaližiavimas tikrai nėra rodiklis, nes jei laikysitės sveikos gyvensenos režimo, tam, kad nepasiduoti, pavieniai nuklydimai, tiesiog, būtini“, – sako treneris.